Om Teletek   |   Driftstatus   |   Mina Sidor  

 

 

 

 

 
 

 

 

 

 

Support - ADSL bredband

Här finns frågor och svar kring Teleteks tjänster.






Frågor och svar:

 
 
1. Varför ska jag välja Teletek IP-telefoni?
Teleteks och vår partner Telemans kundtjänst har varit verksamt i det fasta telenätet sedan 1996, vi kan det här med telefoni och kundservice! Med Teleteks tjänster inom IP-telefoni erbjuder vi våra kunder telefoni med högsta kvalitet och med många tilläggstjänster som inte finns för vanlig fast telefoni eller hos konkurrenternas IP-telefoni.

2. Finns det någon bindningstid?
Vi har inga som helst bindningstider på våra telefonitjänster. Det finns inte heller någon uppsägningstid eller minimidebitering eller andra kundovänliga påfund.

3. Kan jag behålla mitt nuvarande telefonnummer?
Ja. Det går att portera över ditt befintliga fasta telefonnummer till ditt abonnemang hos Teletek. Då detta kostar oss pengar måste vi tyvärr ta betalt för det.

4. Måste jag fortsätta betala för mitt fasta teleabonnemang?
Nej. Med IP-telefoni kan du helt och hållet slippa att betala till Telia eller någon annan operatör för det fasta teleabonnemanget. Om du har Internet via ADSL, som går över den vanliga telelinan, så måste du kolla med din internetoperatör så att du kan behålla uppkopplingen till Internet innan du säger upp teleabonnemanget.

5. Säljer Teletek Internet bredband?
Ja vi säljer ADSL-uppkopplingar till de kunder som vill ha både telefoni och Internet samlat hos en operatör.

6. Jag har inte fast telefoni idag. Kan jag ändå få ett telefonnummer?
Ja, även om du i dagsläget inte har fast telefoni så kan du ändå få ett nytt telefonnummer från Teletek. Numret ingår i ditt abonnemang på IP-telefoni för endast 30 kr per månad. Du kan ha numret i valfritt svenskt riktnummerområde eller i 020 (gratis att ringa till) eller 071 eller 075 (icke-geografiskt).

7. Var kan jag använda Teleteks telefoni?
Vårt telefoniabonnemang kan användas i hela världen. Det enda som krävs är en bra anslutning till Internet på minst ca 128 kbps som du kopplar din IP-telefoniprodukt till och du kan börja ringa precis som vanligt.

8. Hur lång är leveranstiden?
Det tar på sin höjd 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din anmälan innan du får dina produkter.

9. Är kvaliteten på telefoni med Teletek lika bra som med "vanlig" telefoni?
Ja. Det som spelar roll är kvaliteten på anslutningen till Internet. Om man har en bredbandsuppkoppling som ger en hastighet på flera megabit så märker man ingen skillnad. Det är vanligtvis en stor förbättring jämfört med mobiltelefoni.

10. Kan jag använda Internet och telefonen samtidigt?
Ja. Om du har en router kan du koppla upp både dator och IP-telefoniprodukt samtidigt. På det viset kan du använda båda två utan problem.

11. Kommer kvaliteten att påverkas om jag laddar ner filer från Internet samtidigt?
Nej, vanligtvis inte.

För ytterligare frågor och funderingar, kontakta gärna vår kundtjänst på 040-24 61 00.

 
 

© 2008 - 2016 Teletek 5060 AB